ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
گزارشی از رعایت نیم بند آیین نامه ها در برخی مراکز و صنوف در مشهد

محدودیت های‌ کرونایی، زیر پای قانون شکنان

  • کد خبر: ۳۶۶۹۴
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
محدودیت های‌ کرونایی، زیر پای قانون شکنان
افزایش چشمگیر شیوع کرونا در کلان شهر مشهد آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های علوم پزشکی مشهد را به بیش از ۱۱۷۰ نفر رسانده است؛ موضوعی که زنگ خطری جدی برای برقراری محدودیت‌های بیشتر در شهر است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ طبق اعلام وزارت بهداشت، ۲۵ استان کشور با وضعیت قرمز کرونایی دست وپنجه نرم می‌کنند که خراسان رضوی بین آن‌ها حادترین وضعیت را دارد. افزایش چشمگیر شیوع کرونا در کلان شهر مشهد آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های علوم پزشکی مشهد را به بیش از ۱۱۷۰ نفر رسانده است؛ موضوعی که زنگ خطری جدی برای برقراری محدودیت‌های بیشتر در شهر است.
 
۵ روز پیش بود که حسن جعفری، معاون استاندار خراسان رضوی، در راستای تشدید محدودیت در برخی از فعالیت‌های پرخطر و تجمعی اعلام کرد که اتراق در بوستان‌ها و حاشیه خیابان‌ها ممنوع است. همچنین مراکز تجمع عمومی نظیر سینما، تئاتر و سالن‌های همایش، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مراکز تفریحی و آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدن سازی و تمامی باشگاه‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. پس از این تصمیم، مهدی یعقوبی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد، از محصور شدن تمامی وسایل بازی در بوستان‎‌ها و تعطیلی اقدامات فرهنگی واجتماعی در پارک‌های شهر خبر داد.

حالا و با گذشت چند روز از ابلاغ این دستورالعمل به همه واحد‌های صنفی و سازمان‌های مرتبط، تصمیم گرفتیم سری به برخی از بوستان‌ها و صنوف مهم در شهر بزنیم تا میزان رعایت این محدودیت‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.
به سراغ یکی از پارک‌های شهر می‌رویم تا حجم اتراق مردم در حاشیه‌آن را بررسی کنیم. با اینکه در یک روز عادی و غیرتعطیل از آنجاگذر می‌کنیم، با کمال تعجب تعداد زیادی از خودرو‌ها هنوز نرسیده به پارک و در حاشیه بولوار پارک شده است و بدون هیچ دغدغه‌ای به بادبادک پرانی در یک روز عادی تابستانی مشغول اند. به خود پارک هم که می‌رسیم وضعیت با روز‌های قبل از شیوع کرونا آنچنان تفاوتی ندارد که هیچ، با تاریکی هوا ازدحام مردم هم دوچندان می‌شود.

مشتری «دیوار» برای آرایشگاه‌های زنانه!

رصد سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنان با توجه به سهم زیاد آن‌ها در انتقال ویروس کرونا و تشدید اوضاع فعلی، از اهمیت بالایی برخوردار است. برخلاف آنچه گفته می‌شود که تمام آرایشگاه‌های زنانه در این ایام تعطیل است، متأسفانه با افزایش فعالیت زیرزمینی این مراکز مواجه هستیم، چنان که به راحتی می‌توان به آگهی ارائه خدمات آرایشگاه‌های زنانه در سایت دیوار مراجعه کرد و به همان راحتی خدمات مورد نظر را به صورت خصوصی دریافت کرد. طبق نام و شماره تماسی که روی سایت دیوار قرار دارد، با حدود ۱۰ آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی تماس می‌گیریم و از هیچ کدام پاسخ رد برای ارائه خدمات دریافت نمی‌کنیم. مدیر یکی از این آرایشگاه‌های زنانه اعلام می‌کند: «در سالن بسته است، اما ما به شکلی به مشتری‌ها وقت می‌دهیم که تجمع ایجاد نشود. به همین دلیل باید سر وقت اینجا باشید و زمانی که رسیدید، تماس بگیرید تا در را برایتان باز کنیم.» مدیر یکی دیگر از این آرایشگاه‌ها نیز با اظهاراتی مشابه می‌گوید: «مشکلی نیست، خدمات ما در جریان است، فقط باید با هماهنگی قبلی تشریف بیاورید تا در سالن خیلی ازدحام ایجاد نشود. ضمنا ما دائم سالن را ضدعفونی می‌کنیم.»

برای خبر گرفتن از رعایت تعطیلی در باشگاه‌های ورزشی نیز به چند باشگاه در شهر مراجعه می‌کنیم که به در بسته می‌خوریم. دوباره با همان روش قبل در فضای مجازی ارائه خدمات باشگاه‌های بدن سازی و ورزشی را جست وجو می‌کنیم.
در اولین تماس به باشگاهی ورزشی در بولوار دلاوران برخورد می‌کنیم که زمان ثبت آگهی اش روی سایت دیوار به ۲ ساعت قبل از تماس ما برمی گردد. نکته جالب در توضیحات خدمات باشگاه این عبارت است: ارائه خدمات «با رعایت پروتکل‌های بهداشتی» از ۶ صبح تا ۱۱ شب. به آگهی دیگری با این مضمون می‌رسیم که «باشگاه بانوان در فلسطین باز است.» همین جمله نشان می‌دهد که این باشگاه از دستور العمل ستاد مقابله با کرونا در زمینه الزام به تعطیلی اطلاع کامل دارد. مکان‌های دیگر را هم بررسی می‌کنیم که عباراتی مشابه دارد.
بررسی‌های ما نشان می‌دهد که سالن‌های سینما، تئاتر و استخرها، به دلیل نظارت بیشتر همچنان بسته است و خدماتی در آن‌ها ارائه نمی‌شود.

استقرار تیم‌های آتش نشانی در بوستان‌های پرتردد

برای اطلاع از مواضع مسئولان به سراغ سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد می‌رویم و علی اکبر انتظام در واکنش به ادامه اتراق شهروندان در بوستان‌های بزرگ شهر به شهرآرا می‌گوید: متأسفانه بسیاری از مردم آیین نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند، ضمن اینکه نیرو‌های افتخاری آتش نشانی هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در بوستان‌های پرتردد شهر مانع از اتراق شهروندان می‌شوند و این حضور در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲ ساعت افزایش می‌یابد.
وی ادامه‌ می‌دهد: عملیات ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی به صورت روزانه، محصور کردن وسایل بازی کودکان و دستگاه‌های بدن سازی و تعطیلی برخی از غرفه‌های غذا در بوستان‌ها ازجمله اقدامات پیشگیرانه این سازمان است.
او می‌گوید: اگر در آینده اجرای تمهیدات جدید در جلوگیری از اتراق شهروندان در بوستان‌ها مؤثر واقع نشود، شاید مجبور به تعطیلی موقت برخی از پارک‌ها شویم، البته تصمیم این موضوع با معاونت خدمات شهری مشهد است.

دستورالعمل‌ها ابلاغ نشده است

رئیس اتاق اصناف مشهد نیز با گله از اینکه هنوز دستورالعملی برای تعطیلی برخی صنوف ابلاغ نشده است، به شهرآرا می‌گوید: این دستورالعمل‌های جدید باید به اتاق اصناف ابلاغ شود تا بتوانیم به اتحادیه‌ها اطلاع رسانی کنیم و آن‌ها اعضای خود را مطلع سازند.
محمود بنانژاد می‌افزاید: در بحث کرونا حساسیت‌ها بیشتر است و در گشت‌های مشترک بهداشت و اتاق اصناف، بر رعایت این دستورالعمل‌ها نظارت می‌شود.
 
بنانژاد تأکید‌ می‌کند: متأسفانه برخی در فضای مجازی از یک قانون دیگر تبعیت می‌کنند که به دلیل نبود ابزار بررسی صحیح، تخلفات در این زمینه زیاد است. وی ادامه می‌دهد: برخی از این سالن‌های زیبایی و بدن سازی به صورت زیرزمینی و بدون مجوز فعالیت می‌کنند و این موضوع، نظارت را دشوار کرده است. شهروندان می‌توانند با تماس به شماره ۳۱۷۳۰ تخلفات در این زمینه را به اتاق اصناف گزارش دهند تا بررسی‌های لازم انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->